Přeskoč navigaci


 Hospodaření energií 

Oblast:  OBCHOD ENERGIÍ |  ELEKTŘINA |  ROPA |  ZEMNÍ PLYN |  TEPLO |  PEVNÁ PALIVA |  BIOMASA |  VODA |  OZE |  NZE |  REGULACE |  KNIHOVNA |  BUDOVY |  KONFERENCE |  PREZENTACE |  VOLNÁ MÍSTA

Místo pro reklamu partnera

 
Přihlášení (Nový účet)
 
 
Jméno:
Heslo:
 
AktualityAktuality

Změna dodavatele elektřiny a plynu = finační ztráty zákazníků

 Upozornění odběratelům elektřiny a plynu

Energetický regulační úřad eviduje v poslední době nárůst podnětů a stížností odběratelů elektřiny a plynu, které se týkají problémů vyskytujících se při změně dodavatele jednotlivých komodit. Jedním ze základních práv zákazníka na energetickém trhu je změna dodavatele, která by měla přinést snížení plateb zákazníka za dodávku energie. V této souvislosti ERÚ opětovně upozorňuje na dodržování základních principů při změně dodavatele tak, aby následně nedocházelo k problémům, které mohou vyústit až v přerušení dodávek, či zbytečným finančním ztrátám zákazníka.

 

K základním principům patří zejména:

1. Vždy si důsledně ověřit totožnost osoby, která přichází s určitou nabídkou, především levnějšími sazbami za elektřinu nebo plyn.  Energetickému regulačnímu úřadu není známo, že by zástupci distribučních společností obcházeli jednotlivé domácnosti stávajících zákazníků, nechávali si předkládat faktury závěrečného vyúčtování a nabízeli slevy na dodávky elektřiny a plynu.

Pracovník distributora ( např. E.ON, ČEZ, PRE) přichází k zákazníkovi pouze z důvodu odečtu měřidla nebo jeho výměny či kontroly. Na vyžádání se musí prokázat průkazem společnosti, pro kterou úkon provádí a zákazník si může vše zkontrolovat dotazem u příslušné distribuční společnosti. K výše uvedeným úkonům potřebuje zástupce distributora pouze zpřístupnit daný elektroměr či plynoměr. Jiná součinnost zákazníka není nutná.

Pokud náhodná osoba nabízí cokoliv jiného, jde téměř vždy o zástupce nějakého obchodníka - „podomního prodejce," který může používat pro získání podpisů smlouvy nekalé obchodní praktiky.

2. Před podpisem jakýchkoliv dokumentů, včetně plné moci, je nanejvýš vhodné si vyžádat a podrobnědůkladně se seznámit s veškerými podklady, především se smluvními ustanoveními a obchodními podmínkami dodávky.

V případě nejasností si vždy vyžádejte vysvětlení, nejlépe si ponechejte čas na rozmyšlenou a ověření tvrzení obchodníka.

 

Je zbytečné podpis nové smlouvy uspěchat - jediný profit z rychlého řešení má zpravidla podomní prodejce - pro zákazníka tak mohou nastat následné problémy, převážně spojené se zbytečnou finanční ztrátou.

Energetický regulační úřad jako ústřední orgán státní správy nemůže doporučovat žádného obchodníka s elektřinou nebo plynem a ani těmto společnostem neschvaluje ceníky jejich produktů silové elektřiny či dodávky plynu. Současně v žádném případě ERÚ není  dodavatelem žádné komodity.

V souvislosti s výše uvedenými skutečnostmi si Energetický regulační úřad dovoluje upozornit, že již v minulosti vydal podrobné Upozornění Energetického regulačního úřadu na neseriózní postup některých dodavatelů elektřiny.

Infoenergie doporučuje:

před uzavřením jakékoliv smlouvy s jiným dodavatelem se informujte u energetických autitorů MPO ČR, Případně u jiných renomovaných nezávislých odborníků,  kteří Vás mohou uchránit před budoucím zklamáním.

Nezapoměňte, že součástí každé uzavírané smlouvy jsou její nedílnou součástí samostatné dokumenty:

1. Ceník zemního plynu nebo elektřiny

2. Smluvní podmínky dodávky

ZDROJ: ERU

Diskuze: Změna dodavatele elektřiny a plynu = finační ztráty zákazníků
Diskuze neobsahuje žádné příspěvky.

  Poslední aktualizace: 12.9.2011 10:25
Připomínky, nápady, kritiku v této sekci posílejte na
infoenergie@azol.cz
® Henergie 12.9.2011